piątek, 11 stycznia 2013

Dla początkujących

Pisze do mnie mnóstwo osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z giełdą, chciałbym ten post poświęcić właśnie takim inwestorom. Otóż wcale mnie nie dziwi, że piszecie i szukacie pomocy. Sam pamiętam jak zaczynałem swoją historię, zobaczyłem giełdę i chciałem w dwa miesiące stać się bogaty i rzucić szkołę. W zderzeniu z rzeczywistością moje marzenia nie miały najmniejszych szans i zostały rozbite w drobny mak. To była pierwsza najbardziej surowa lekcja, która jak się okazało w przyszłości dała mi na prawdę wiele, później było jeszcze kilka już mniej surowych.
Pewnie wiele osób zaczyna podobnie, co bym zrobił gdybym zaczynał od nowa? Po pierwsze nie zaczynał gry z kapitałem 10 000zł, a załóżmy 2 000zł (niektórzy inwestorzy piszą, że zaczynają grę, nie mają doświadczenia a ich kapitał to 50,100 czy nawet 200 tysięcy - uważajcie, pieniążki bardzo łatwo stracić, trudniej się odkuć!), po drugie w czasie zabawy tymi 2000zł czytać, czytać i jeszcze raz czytać, wszystko co związane z giełdą i inwestowaniem. Kolejna kwestia szkolenia i nauka analizy technicznej - od najniższych podstaw. Czwarta ostatnia i najważniejsza kwestia, własne obserwacje, własne wnioski z sukcesów i porażek. Dlaczego kurs spadł a dlaczego urósł, bo za pewne jakieś uzasadnienie było, które pominęliście. 
Tak więc najważniejsze proszę o rozwagę w inwestowaniu kapitałów, szczególnie tych dużych, nie dajcie się ponieść emocjom i marzeniom, to nie konkurs życzeń tylko twarda gra zwana giełdą.
Pozdrawiam serdecznie PD

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.