poniedziałek, 18 lutego 2013

Petrolinvest, JSW, GPW


Ciekawa spółka, na przykładzie której widać, jak łatwo można zarabiać na giełdzie oraz tracić. Spółka spadła z 600 na 1,2. Masa ludzi utopiła wtedy majątek, a część ludzi teraz na tej spółce zarabia. Petrolivest to nie spółka do trzymania. Dla ludzi którzy ją kupili po choćby 5 zł mam złą informację, czas się pogodzić ze stratą i grzecznie oddać papier. Na tej spółce zarabia się na zasadzie kupowanie-sprzedawanie, można zgarnąć 10-30% oddać i za miesiąc znowu to samo. Trzeba analizować sygnały i działać.
Natomiast dobrą wiadomość mam dla posiadaczy JSW, spółka pokonała opór, który nie pozwolił na wzrosty miesiąc temu i droga do poziomu 100 jest teoretycznie otwarta. Dla tych co kupili spółkę na debiucie to i tak duża strata, ale kilka osób pisało do mnie wiadomości co zrobić? Tak więc spółka do poziomu 136zł z dnia debiutu prawdopodobnie w ciągu 2 latach nie urośnie. Jeżeli chcecie zminimalizować stratę to jest dobry czas na to żeby pozbyć się papieru po przyzwoitej cenie.

Kolejną spółką o którą pytała część z Was to GPW, nie potrafiłem już znaleźć tych osób, które pytały więc po części odpowiem tutaj. Spółka będzie chwaliła się wynikami 21 lutego i na podstawie sytuacji gospodarczej (a nie jak w przypadku JSW analizy technicznej) nie można się spodziewać super wyników, dlatego odradzam tą spółkę do inwestowania. Dla graczy długoterminowych mam na tyle dobrą wiadomość, że szacuje się lepsze wyniki GPW w 2013 roku, jednak dopiero w 2-3 kwartale.
Pozdrawiam serdecznie PD

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.