wtorek, 19 lutego 2013

stop-loss

Kilka osób zadawało te pytanie więc odpowiem wpisem, mam nadzieję że przyda się komuś jeszcze.
Stop-loss czyli w skrócie poziom SL - prostymi słowami jest to zlecenie, które wg mnie należy ustawić przy każdym zakupie akcji, polegające na automatycznym zamknięciu pozycji (czytaj sprzedaży). W przypadku nagłego spadku cen (bywa że spółka spadnie nawet 15-20% w jeden dzień - oczywiście przykład ekstremalny, ale przekładając to już na tydzień czasu jak najbardziej prawdopodobny) pozwala uchronić kapitał z niewielką stratą.
Poziom SL ustala się albo na granicach istotnych wsparć danej spółki, albo parę procent poniżej aktualnej ceny. Różne szkoły mówią inaczej generalnie do 5%. Ważną kwestią jest również psychologia, w mojej opinii SL to podstawa inwestowania, nauczyło mnie tego doświadczenie. Zdarzy się że wybije SL, automatycznie zamknie pozycje, a następnie spółka rośnie. Trudno - takie życie, nigdy nie należy tego żałować i nadal konsekwentnie ustawiać stopy. Słyszeliście o inwestorach którzy stracili 30-40% kapitału? Ja słyszałem - a przyczyna jest prosta oni nie ustawili SL, bo wtedy stratni by byli maksymalnie 5%.
Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.