czwartek, 21 lutego 2013

Dywidendy, TPSA, KGHM

Pisałem już wcześniej o zbliżającym się sezonie dywidendowym. Pierwsze spółki już podają proponowaną wysokość dywidendy, co ma przełożenie na zachowanie kursu spółki. Inwestując z nastawieniem zysku "pod dywidendę" należy poczynić kroki dużo wcześniej przed planowanym dniem ustalenia prawa. Czyli jeżeli zazwyczaj "sezon na dywidendy" rozkręca się w kwietniu, o kupowaniu akcji należy myśleć już w najbliższych dniach ew. tygodniach.
Spółki które do dnia 21 lutego podały wysokość dywidendy to:  AC Autogaz, Action, Apator, Asseco SEE, BRE, Macrologic, Neuca, Qumak, Synthos, TPSA, Unibet.
Trzeba wyselekcjonować spółki i cierpliwie odczekać, co roku dywidendy przynoszą solidny zysk dla inwestorów którzy potrafią je wykorzystać.

Drugi wątek poświęcam spółką TPSA i KGHM, które można wg mnie obecnie wrzucić do jednego worka, a mianowicie "papier nie warty zainteresowania". Piszę tu o spółkach głównie WIG20, bo większość osób właśnie tam lokuje swój kapitał, na pytanie "dlaczego" często słyszę "bo to największe i najpewniejsze spółki". I tak oto spółka TPSA w ciągu pół roku spada o 60% - wniosek jest prosty, to że spółka jest w WIG20 praktycznie nic nie znaczy, równie łatwo można na niej stracić/zarobić co na innych papierach, dodatkowo są to spółki trendowe, co nie faworyzuje analizy technicznej. TPSA - pisałem o tej spółce, że dla mnie to "spółka-śmieć" (niedowiarków odsyłam do archiwum bloga). To samo tyczy się KGHM, przy cenie 190, rekomendacje już podchodziły pod 220. Ja konsekwentnie odpowiadałem na pytania co do tej spółki - dało się zarobić, ale ten czas już minął, kto nie skorzystał może żałować. Dalej się tego trzymam. W przyszłości będzie się dało na tych spółkach zarobić, ale nie teraz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.